Monday, June 10, 2013

Merawat Asthma Ketika Hamil

Bulan lepas, saya diserang asthma. Penyakit asthma nie mmg ada sejak kecil. Dah lama tak kena, actually sejak preggy memang tak pernah kena. Since cuaca panas hari tue, dah kena asthma la plak. Orang cakap sebab baby dah besar, so mommy akan jadi sukar nak bernafas.

Mula-mula tue, pergi klinik. Tengah malam kat Putrajaya Klinik Damai je yang buka. Doc bagi neb je. Doc ckp jangan makan sembarangan ubat. Merbahaya pada baby. Doc pun kasi inhaler jer malam tu.

Sebenarnya, dah lama nak consume Shaklee Omega Guard. So, belilah sebab kandungan dah mencecah 2nd timester :) Tenyata ramuan semulajadi ini berupaya melawan penyakit berkaitan paru-paru seperti asthma. Since Doc pun tak bagi ubat, jadi saya memilih untuk sihat secara semulajadi.





Shaklee Omega Guard berupaya membantu anda untuk:

> Meningkatkan sistem imun dan menyihatkan paru-paru - memperbaiki alahan kulit, psoriasis, demam hay, bronkitis, penyakit asthma, hepatitis, SLE (systemic lupus erythematosus) dan penyakit buah pinggang.

> Tumbesaran & perkembangan otak janin dan membantu perkembangan memori - DHA adalah nutrien utama untuk otak, sistem saraf  dan retina. Satu hidangan OmegaGuard dapat membekalkan 905mg asid-asid lemak Omega-3 EPA dan DHA.

> Memelihara fungsi-fungsi sendi (arthritis) - paras asid lemak omega-3 mampu larut dalam tisu rawan. Ia mampu mengawal fungsi sendi dan gout dengan baik.

> Mencegah insomnia dan membantu mengurangkan tekanan - kajian telah membuktikan bahawa EPA dan DHA berupaya untuk menstabilkan emosi dan membantu dalam kesihatan mental termasuk kemurungan, tekanan, anxiety, nuerathenea, insomnia, autism, kanak-kanak hiperaktif dan schizofrenia.






No comments:

Post a Comment