Thursday, May 2, 2013

SHAKLEE GLA COMPLEX>The most effective natural ingredients




Assalamualaikum dearies :) Hari nie saya nak kongsikan kebaikan produk istimewa dari Shaklee yang saya amalkan sejak dari zaman anak dara lagi..hehehe..

Produk tersebut adalah GLA COMPLEX SHAKLEE!! 

Alhamdulillah...bersyukur kehadrat Allah...di bulan pertama perkahwinan saya dan suami, saya disahkan hamil :) Sekarang usia kandungan sudah mencecah 5 bulan..Alhamdulillah sekali lagi...lgpun ketika mengambil produk ini, haid jadi teratur dan gejala PMS berkurangan.. bersyukur kerana dipertemukan dengan produk yang terbaik ini :)

GLA (gamma-linolenic acid) dari Shaklee adalah dari ekstrak borage (http://en.wikipedia.org/wiki/Borage_seed_oil) yang mengandungi lebih dari 2 kali ganda GLA berbanding EPO (Evening Primrose Oil) dan blackcurrent oil seed.

Setiap kapsul GLA Shaklee mengandungi lebih 300mg GLA yang mana ianya adalah sumber terbaik Omega-6. Ia juga digabungkan dengan minyak sunflower dan vitamin E untuk meningkatkan keberkesanan dan kestabilannya. Kesegarannya terpelihara oleh ShakleeGuard iaitu anti-oksidan semulajadi yang dipatenkan. Ia mampu menyerap ke dalam sel dan tisu dan ini telah dibuktikan secara klinikal.

Antara kebaikan utama produk ini:

1) Merawat ulser, mengeluarkan virus, melegakan kelesuan, membersihkan kahak, meringankan kebas urat saraf dan meningkatkan stamina.

2) Mengawal estrogen & testosteron iaitu membentuk prostaglandin untuk mengawal hormon lelaki dan wanita, memperbaiki simptom PMS seperti kesakitan, mood swing, retensi air dan sakit payudara.

3) Melambatkan menopaus dan pengambilan jangka panjang akan melambatkan penuaan dan mengetatkan uterus.

4) Memperbaiki masalah prostat lelaki dan masalah kerap kencing.

5) Mengurangkan inflamasi kulit, eczema, alergi, kegatalan, kulit kering, bintik penuaan, tinea, kurap.

6) Menghalang komplikasi diabetes iaitu merendahkan kadar gula di dalam darah.

7) Merendahkan kolesterol, memberi tone kepada otot untuk mencantikkan tubuh badan.

8) Menghalang pembekuan darah, merangsang peredaran darah, memperbaiki tekanan darah tinggi, dan mengelakkan masalah jantung.

Ok, inilah serba sedikit pendedahan produk yang sangat berkesan ini. Kita manusia hanya mampu merancang, tapi Tuhan yang menentukan. Tapi, berusahalah selagi terdaya kerana Allah tidak akan membantu tanpa usaha yang bersungguh dari kita..betul x?? Renung2kan ;)





No comments:

Post a Comment